A vizsgált kkv-k jelentős része intenzív, többcsatornás online jelenléttel bír és nyitott az innovatív megoldásokra is – derül ki az UniCredit Bank és az Inspira Research kutatásából.
A családi vállalkozásoknak nyilvánvalóan minden beruházást, innovációt alaposan át kell gondolni, és ez meg is látszik visszafogott modernizációs politikájukban. A nem családi vállalkozások digitalizációs igénye ezzel szemben hatványozottabban jelen van a logisztikai nyilvántartások, a vállalati pénzügyi tervezés, a számlázási rendszer, a készlet- vagy raktárkezelő, és a vállalatirányítási rendszerek terén.
A magas üzleti potenciállal bíró vállalkozások a következő öt évben főképp a
• termék- és szolgáltatásfejlesztés korszerűsítése, új termék létrehozása (39%)
• előállító folyamatok fejlesztése (37%)
• ügyfélnyilvántartás, CRM (31%)
• vállalatirányítási rendszer bevezetése (29%)
terén terveznek fejlesztéseket.
A nagy árbevételű (700 millió forint felett) cégeknek égetően fontos a korszerű, digitalizált vállalatirányítási rendszer telepítése, a kisebb árbevételűek (51-700 M között) inkább az ügyfélnyilvántartásra, CRM rendszerre helyezik a hangsúlyt.