2021. június 23 , szerda - Zoltán

Hazai kkv-k digitalizáltsága

A vizsgált kkv-k jelentős része intenzív, többcsatornás online jelenléttel bír és nyitott az innovatív megoldásokra is – derül ki az UniCredit Bank és az Inspira Research kutatásából.

A családi vállalkozásoknak nyilvánvalóan minden beruházást, innovációt alaposan át kell gondolni, és ez meg is látszik visszafogott modernizációs politikájukban. A nem családi vállalkozások digitalizációs igénye ezzel szemben hatványozottabban jelen van a logisztikai nyilvántartások, a vállalati pénzügyi tervezés, a számlázási rendszer, a készlet- vagy raktárkezelő, és a vállalatirányítási rendszerek terén.

A magas üzleti potenciállal bíró vállalkozások a következő öt évben főképp a

• termék- és szolgáltatásfejlesztés korszerűsítése, új termék létrehozása (39%)

• előállító folyamatok fejlesztése (37%)

• ügyfélnyilvántartás, CRM (31%)

• vállalatirányítási rendszer bevezetése (29%)

terén terveznek fejlesztéseket.

A nagy árbevételű (700 millió forint felett) cégeknek égetően fontos a korszerű, digitalizált vállalatirányítási rendszer telepítése, a kisebb árbevételűek (51-700 M között) inkább az ügyfélnyilvántartásra, CRM rendszerre helyezik a hangsúlyt.

 

Facebook hozzászólások