2022. október 3 , hétfő - Helga

Sokan már megszokták a világjárvány miatt kialakult új életmódot

Fotó: Pixabay

Az EY legfrissebb, 16 000 résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásában a megkérdezettek megfontoltabban költenek és egyre jobban ragaszkodnak a rugalmas munkavégzéshez.

Tízből hat válaszadó (63%) már normálisnak érzi a pandémia miatt átalakult életvitelt, közel harmaduk a jövőben is rugalmasan szeretne dolgozni, és arra számít, hogy javulni fog a munka és a magánélet egyensúlya.

Vásárlásaik során a mennyiség helyett egyre többen helyezik a hangsúlyt a minőségre. A vevők 59 százaléka a korábbinál alaposabban megfontolja, mire ad ki pénzt. A tárgyak birtoklása sem számít már státuszszimbólumnak. A megkérdezettek több mint fele (53%), ha teheti, inkább megjavít vagy megjavíttat valamit ahelyett, hogy egyszerűen lecserélné.

Az online kereskedelem térnyerése

A fogyasztók 50 százaléka úgy véli, a világjárvány óta jobban kihasználja a digitális megoldások nyújtotta lehetőségeket. A válaszadók 46 százaléka továbbra is távolról dolgozik, 37 százaléka pedig online szerzi be azokat a termékeket, amelyekért korábban a boltba ment volna le. Emellett, a felmérésbe bevontak harmada (34%) többet költött streaming videószolgáltatásokra az elmúlt hat hónapban, mint korábban.

„A vevők jelenleg olyan márkákat keresnek, amelyek passzolnak a megváltozott, rugalmasabb életvitelükhöz. Az átalakuló vásárlói szokások és a digitalizáció a gyártók és forgalmazók számára lehetőséget teremt arra, hogy új vásárlókat nyerjenek, ugyanakkor számos kihívással kell majd szembenézniük az ellátási lánc, a raktárkészletek kínálata vagy akár a logisztika területén. Ezek megfelelő kezelésével jelentős bevétel növekedést érhetnek el” – hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének associate partnere.

Facebook hozzászólások