2018. november 13 , kedd - Szilvia

„Mi egy bizonyos szint alá nem megyünk, inkább magasabb minőséget igyekszünk gyártani…”

Annak idején két magyar család állt össze és alapította meg a Hevesi Hús Kft-t.  Az évek során sok minden változott. A cég főprofilja a nyílászáró gyártás lett, és immár Hevestherm Hevesi-Hús Kft néven, de változatlanul családi cégként működnek, mégpedig nem is akárhogy. A Hevestherm Kft. irodavezetőjével, Bakos Tiborral beszélgettünk.

– A cég már csak a nyílászárókkal foglalkozik. Körülbelül 100 fő dolgozik nálunk, ebből 25-30 fő végez irodai munkát a fennmaradó rész a gyártó és raktározás tevékenységet végzi.

– Mostanában sok szó esik a munkaerőhiányról. Önöknél ez rendben van?

– Azt gondolom, hogy most rendben. Nálunk is volt egy átmeneti időszak, amikor küzdöttünk ezzel a problémával. Az tény, hogy sokkal több jelentkezőt kell meghallgatnunk, mint régen, a szakemberek tekintetében nincs túl nagy tolongás.

– Ilyenkor az önök munkatársai interjúztatnak, vagy megbíznak egy céget ezzel?

– Külön HR-es nincs a cégnél, az adott terület vezetői interjúztatnak és döntenek.

– Mit csinálnak másként, mint a konkurencia?

– Mi elsősorban kereskedőpartnereken keresztül értékesítünk a lakosság felé. Nagyon sok ablakgyártót csábít az, hogy nagy projekteket csinálhatnak, nagy mennyiségeket tudnak kiszállítani jóval kevesebb adminisztratív teendővel, munkával, és alacsonyabb szintű szolgáltatási színvonallal. A projekteknél jellemzően az elsődleges szempont az ár, a minőség gyakran másodlagos. Mi egy kicsit más úton indultunk el. Tény, hogy a mi termékeink nem a legolcsóbbak. Egy bizonyos szint alá nem megyünk, inkább magasabb minőséget igyekszünk gyártani és ez nem csak a termék, hanem szolgáltatási színvonalra is értendő, valamint olyan garanciális hátteret biztosítunk, ami megint csak kiemelkedő a magyar nyílászáró piacon. Egyre inkább azt látjuk, hogy jó úton járunk, kezd beérni a befektetett energia. Partnereink megértették, hogy a lakosság esetében a termékeket használó személy dönt, és nála a jó ár mellett a termék minősége, használati komfortja is prioritás. A végfelhasználó – ha megérti és látja a különbségeket –, a legtöbb esetben a minőség mellett dönt.

A műanyag nyílászáró piacon nem jellemző a szabványméret. Egyedi méretekben készülnek a szerkezetek, ez magyarázza, hogy nem raktárkészletről értékesítünk. Az átgondoltan kialakított logisztikai rendszerünk és beszállítói hátterünk segítségével a magyar piacon a legrövidebb határidőket tudjuk produkálni.

Gépparkunk kapacitása jelentősen meghaladja azt a mennyiséget, amit egyébként jelenleg szükséges gyártani. Ez valamilyen szinten tudatos volt a tulajdonosok részéről, hiszen így rugalmasan tudjuk gyártó kapacitásunkat növelni a piaci igényeknek megfelelően. Amikor a csúcsszezonban más 6-8 hétre gyárt, mi akkor is tudjuk tartani a 2-3 hetes határidőket.

– Mennyire hektikus a nyílászárógyártás?

– Az őszi hónapok végével el kezd lecsengeni és egészen tavaszig egy viszonylagos üresjáratban jóval kevesebb a megrendelés. Azt követően viszont újra nagy mennyiségre van szükség. A gépparkunk kapacitása alkalmas naponta akár 4-600 db nyílászáró legyártására, volt idő amikor ezt ki is használtuk.

– Említette, hogy családi cégként indultak. Mennyire vannak jelen manapság az irányításban?

– Teljes egészében. Most már a második generáció tagjai – az alapítók gyermekei – is itt vannak és egyre aktívabban közre is működnek mindennapjainkban.  A cég családi jellege megmaradt és ez az itteni légkörön is érezhető. Mindennapos jellemző, hogy a tulajdonos, amikor bejön a céghez, körbemegy, és kezet fog minden dolgozóval.  Azt gondolom ez sokat elárul a hozzáállásáról.

– A válságot hogy vészelték át?

– Nyilván okozott nekünk is nehézséget, visszább kellett egy kicsit húzódnunk munkavállalói létszámban, és gyártókapacitásban is. A megrendelés állományunk nekünk is csökkent, de mi kereskedőkön keresztül inkább a végfelhasználókban gondolkodtunk.  Az egyéni vásárlók, ha alacsonyabb mértékben is, de elvégezték a nyílászáró cseréket. A válság nagyobb mértékben sújtotta azokat a cégeket, akik projektekben vettek részt: elfogyott a megrendelésük, így ők is elkezdtek a magánemberek felé orientálódni és ez komoly árversenyt eredményezett.

Mi egy színvonalat szerettünk volna mindenféleképpen tartani ebben az időszakban is, nem minden gyártó gondolkodott így. Mi azt tartjuk, ha valaki nyílászárót választ, akkor több évtizedre szóló döntést hoz. Nem árt az ár mellett a tartalmat is alaposan megvizsgálni. Mi azt tanítjuk Kereskedő Partnereinknek, hogy mérjék fel a Vevő igényeit és egy személyre szabott, a támasztott igényeknek megfelelő műszaki tartalommal rendelkező nyílászáró ajánlatot készítsenek. Ahhoz, hogy a végfelhasználó hosszú távon elégedett legyen, ez elengedhetetlen. Az alacsony ár csak ideig-óráig okozhat elégedettséget, egy jól megválasztott nyílászáró évtizedeken keresztül.

– Az év elején a Hevestherm márka MagyarBrands díjas lett, mit jelent ez az elismerés a cég életében?

– A MagyarBrands hazánk egyik legjelentősebb szakmai kitüntetése, amelynek odaítélése szigorú kritériumok alapján, szakmai és felhasználói vélemények elemzésével történik. Egy nagyon jó visszaigazolása munkánknak, egyben motivációt is jelent. Meghatározó nyílászáró gyártóként fontosnak tartjuk, hogy ez a szakmai díj is igazolja eredményeinket. A jövőben is mindent megteszünk annak érdekében, hogy vásárlóink és partnereink igényeihez igazodva a fogyasztói top márkák egyikeként lehessünk jelen a piacon.

– A jövőre vonatkozólag milyen terveik vannak?

– Az elmúlt években jó időszaka volt az építőiparnak, amit nyilván mi is éreztünk. Magasabb volt a kereslet így a gyártók forgalma növekedést mutatott. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az ilyen jó időszakokat, mindig követi egy „rosszabb” időszak. Mi tudatosan készülünk erre, igyekszünk a lehetőségeinkhez mérten minden olyan fejlesztést elvégezni, amivel optimalizálni tudjuk folyamatainkat, növelni tudjuk termékeink minőségét, illetve a későbbiekben költségeket tudunk megtakarítani, hogy a jelenlegi minőségi színvonal mellett és egy kedvező árszinten tudjuk kiszolgálni partnereinket, vevőinket a nehezebb időszakokban is. Célunk, hogy folyamatosan fejlődve a Hevestherm magyar márkaként meg tudja őrizni pozícióját a nyílászáró gyártás élvonalában.

 

(X)

 

 

Facebook hozzászólások