2024. április 26 , péntek - Ervin

Előnyt jelent a munkaerőpiacon, ha egy cég kutyabarát

Bár elvárásként még nem szerepel, de nagyban befolyásolja a gazdik döntését a „kutyabarátság”, abban az esetben, ha két hasonló munkahely között választanak. A szakemberek szerint pár éven belül pedig oda is eljuthatunk, hogy kézzel fogható versenyhátrányt jelent majd a munkaerőpiacon, ha egy cég megtehetné, de mégsem válik kutyabaráttá. Az országosan meghirdetett „LegbolDOGabb munkahely” pályázat több mint száz nevezője közül a Yettel a harmadik helyezést érte el.

Sokak számára kihívást jelent megtalálni az egyensúlyt a munka és a magánélet között, azonban az állatbarát irodák megjelenése hozzájárulhat ahhoz, hogy a munkavállalók hatékonyabban egyeztethessék össze a munkát és a személyes életüket.

Egyre többen ismerik fel a négylábúak közösségalkotó erejét a munkahelyeken, hiszen az állatok jelenléte sok szempontból lehet előnyös: egyrészt a kutyás munkatársak gyakran nagyobb elégedettséget éreznek, ami javíthatja elköteleződésüket a munkahelyük irányába, másrészt pedig pozitív hatással bírhat a többi dolgozóra is, mivel egy motiváltabb és összetartóbb csapat jöhet létre. A négylábúak irodai jelenléte nemcsak stresszcsökkenő hatású lehet, de olyan munkatársak között is kialakulhat jó viszony, akik korábban nem, vagy csak nagyon ritkán beszélgettek egymással.

A Beck&Partners munkaerő-közvetítő és tanácsadó cég ennek szellemében hirdette meg „LegbolDOGabb munkahely” címmel pályázatát, melynek az volt a célja, hogy felhívják a figyelmet a kutyák munkahelyi közösségformáló és munkaerő-megtartó szerepére. Olyan vállalatokat kerestek, amelyek nemcsak állatbarát irodaként működnek, de egyéb megoldásokkal is támogatják az ehhez hasonló kezdeményezéseket.

A pályázatra érkezett több mint száz nevező közül a Yettel a harmadik helyezést érte el. A mobilszolgáltató nemcsak székházában látja szívesen a házikedvenceket, hiszen üzleteinek közel háromnegyede is kutyabarát, így majd’ száz üzletében várja azokat, akik kutyájukkal együtt érkeznek ügyet intézni, ezzel segítve az ügyfelek mindennapjait. Az értékesítők minden kutyával érkezőt szeretettel fogadnak, a segítő, például vakvezető kutyákkal való megfelelő bánásmód kapcsán pedig külön képzésben is részesülnek. Ezen kívül a Yettel az elmúlt években több alkalommal is támogatta mobilszolgáltatással az árva és sérült kutyák gyógyítását, illetve a Vigyél Haza Alapítvány munkáját.