2020. február 18 , kedd - Bernadett

Online vesszük a jegyet a kulturális programokra

2017-ben az egy évvel korábbihoz képest nőtt a színház-, mozi-, illetve koncertjegyet valamilyen rendszerességgel vásárlók aránya: idén a 15-59 éves internetezők kétharmada számolt be arról, hogy szokott színház-, mozi-, illetve koncertjegyet vásárolni – derült ki a GfK Digital Connected Consumer kutatásának adataiból.

A legnagyobb arányban színház-, mozi- és koncertjegyeket vásárolnak online, ezt követi az utazás-üdülés-nyaralás, melynek online jegyvásárlása, foglalása folyamatosan növekvő trenddé válik. A harmadik helyen az egyéb árucikkeken belül a könyv jelenti a legtöbb online vásárlást.

Az online vásárlás jelentős számban a fiatalok körében dívik, ellenben a 40 évnél felettiek online jegyvásárlása jelentősen eltörpül a fiatalok arányaihoz képest. Az 50-59 év közöttiek mindössze egynegyede vásárolt a online jegyet valamilyen kulturális programra.

„Az életkor mellett, ami meghatározza még az online jegyvásárlókat, az az iskolai végzettség, a lakóhely, valamint a jövedelmi helyzetük” – összegzi a tanulságokat Dörnyei Otília, a GfK turisztikai iparági szakértője. A szakember hozzáfűzte: „Eszerint a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, a budapestiek, valamint a 250 ezer forintot meghaladó havi nettó jövedelemmel rendelkezők bizonyultak az átlagosnál nyitottabbnak a színház-, mozi-, illetve koncertjegy internetes megvásárlására”.

 

Forrás: orientpress.hu

Facebook hozzászólások