Az országban elsőként középiskolai 3D-s szakemberképzést indít szeptembertől a Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium. A jövő építésztervezőit, applikációfejlesztőit, ipari-3D tervezőit, reklámgrafikusait és animációs szakembereit szeretnék kinevelni.
Az iskola több multinacionális céget vont be a a képzés tantervének kialakításához, a Digitális Jólét Program keretében pedig a digitális kompetencia képzéshez szükséges 15 munkaállomásos labort alakítanak ki, hogy a jövő 3D-programozóinak és -tervezőinek középiskolai oktatását megteremtsék.
Fontos felismerés és előremutató szemléletmód eredménye, hogy az iskolában hiányszakmák számára igyekeznek szakembereket képezni. Szándékuk, hogy a jövő építésztervezői, applikációfejlesztői, ipari-3D tervezői, reklámgrafikusai és animációs szakemberei ne az egyetemi képzések során sajátítsák el a szakmai alapokat annak érdekében, hogy a felsőoktatás már a legfrissebb ismeretek megszerzéséről, szakmai tudásuk elmélyítéséről szóljon.