2024. április 26 , péntek - Ervin

Világszerte aggódnak az emberek az egyre dráguló megélhetés miatt

Fotó: Pexels

Sokan tartanak attól, hogy a gazdasági helyzet még rosszabbra fordul – derült ki az EY 21 000 fős nemzetközi kutatásából, ami idén tavasszal készült. A vállalkozásoknak minél gyorsabban kell alkalmazkodniuk a megváltozott fogyasztói igényekhez, ha meg akarják tartani vevőiket.

Szinte mindenkit aggasztanak az emelkedő megélhetési költségek (94%) és az országuk gazdasági állapota (92%) ráadásul minden harmadik (39%) válaszadó arra számít, hogy a következő néhány hónapban még nehezebbé válnak a körülmények. A vásárlók hasonló arányban (35%) nyugtalanok amiatt, hogy a drágulás következtében az eddig megszokott termékek megfizethetetlenné válnak számukra.

A megkérdezettek több mint egyharmada (36%) a jövőben kevesebbet költene ruhákra és ételrendelésre (44%), közel felük (49%) pedig csak a legszükségesebb árucikkeket szerezné be. A fogyasztók döntő többsége (79%) érzékeli az élelmiszerárak emelkedését, és azt tapasztalja (74%), hogy egyes márkák csökkentették a termékek méretét anélkül, hogy ez az árán meglátszott volna.

„Hatalmas a nyomás a vállalatokon. Az már rég nem elég, ha a diszkontálás a kizárólagos megoldása a cégeknek egy ilyen helyzetben, hiszen ez csak egy rövid távú eszköz, amivel az infláció elleni küzdelemben csak meneteket lehet nyerni, de meccset képtelenség. Olyan, a fogyasztó elköteleződést támogató üzleti stratégiára van szükség, ami egyszerre képes növelni a vásárlók elégedettségét és növelni a cég nyereségét” – hívta fel a figyelmet Palincsár László, a EY frissen indított Brand & Customer Engagement szolgáltatások vezetője.

A globális felmérés eredményei azt mutatják, hogy a megkérdezettek többségének (55%) a világmárkák már nem olyan fontosak, elvesztették státusszimbólum jellegüket. Közel kétharmaduknak (62%) már az sem számít, hogy lépést tartson a legújabb divattal és trendekkel. A válaszadók fele már most fontolóra venné márka nélküli ruházatok, cipők és kiegészítők vásárlását.