„Az emberek nem költenek divat- és dizájntermékekre, ha a biztonságuk forog kockán”- mondta a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) vezérigazgatója, Bata-Jakab Zsófia, aki a járvány okozta válságnak a divat- és dizájnpiacra tett hatásairól beszélt a Világgazdaságnak.
Magyarországon mintegy 12 ezer vállalkozás 90-100 ezer dolgozójának a megélhetése került veszélybe. Nagyjából háromezer cég exportál, 80 százalékuknak külföldi megrendelésekből származik a bevétele nagyobb része.
Az idei Budapest Central European Fashion Week is jelentősen eltért a korábbiaktól. „Nagy változás volt, hogy míg eddig a nemzetközi ütemben tartott divathetekkel a következő szezon kollekcióit mutatták be a tervezők, most az aktuális szezonra fókuszáltak. Részben a tavaszi divathét elmaradása, részben a vásárlásösztönzés miatt döntöttünk emellett” – állapította meg az ügynökség vezetője.
( via Világgazdaság)