2021. június 21 , hétfő - Alajos

Új digitális alkalmazást vezetett be az SZTE

A Neptun rendszerre épülő Messenger Órarend chatbottal hatékonyabban és sikeresebben szervezhetik a hallgatók a mindennapjaikat a szorgalmi és a vizsgaidőszakban – áll a közleményökben.

A naptár olyan hasznos információkat jelenít meg, mint az oktató és a tanterem neve, miközben a térkép nézet pontosan megmutatja, hol lesz az adott óra vagy vizsga. Az útvonaltervező pedig segít megtalálni a tanteremhez vezető leggyorsabb utat.

A chatbot minden felhasználó saját óra- és vizsgarendjét mutatja a kezdéskor szükséges első regisztráció után, a rendszeres frissítéseknek köszönhetően naprakészen, az esetleges változásokat (terem vagy időpont változása) követve. A chatbot előnye, hogy nem szükséges hozzá semmilyen applikáció letöltése, csak egyszeri, a Neptun kódot igénylő regisztráció kell a szolgáltatás eléréséhez.

A felhasználóbarát, az óratípusokat és a vizsgákat különböző színnel jelölő felületen az egyes órára vagy vizsgára kattintva jelennek meg a részletes információk (a pontos cím, a térkép, a kreditek száma), így áttekinthető és követhető a naptár. Ha valaki a másnapi óráira kíváncsi, elég a „holnap” szót beírnia, vagy ha a következő vizsgája időpontját szeretné megtudni, a „következő” szóval is tud keresni.

Az Órarend chatbotot a RoboRobo munkatársai fejlesztették, akik mind az SZTE egykori diákjai, a tesztelésben pedig több mint ötven szegedi hallgató vett részt – mindannyian tudják, mekkora segítség egy ilyen mindentudó órarend a zsebükben.

Szakál Péter, a Szegedi Tudományegyetem oktatási igazgatója a fejlesztéssel kapcsolatban hangsúlyozta, az egyetem elkötelezett a hallgatói elégedettség növelése érdekében, és ehhez nagyban hozzájárulhat a hallgatók segítése az adminisztratív feladatokban való eligazodásban is.

Az Órarend chatbot eléréséről és a tudnivalókról a hallgatók üzenetben kapnak tájékoztatást.

Facebook hozzászólások