A változás gyors és kiszámíthatatlan, a folyamatok gyakran a média ellen dolgoznak, de lát pozitív fejleményeket is Karl Ulrich, a Süddeutscher Verlag vezérigazgatója, aki a Kreatív által szervezett Média 2018 konferencián osztotta meg vízióit a hallgatósággal.
Kiszámíthatatlanok mindazok a folyamatok, melyek a média ellen dolgoznak, de vannak pozitív fejlemények is Karl Ulrich, a a Süddeutscher Verlag vezérigazgatója szerint.
A vezérigazgató nem éppen optimista hangvételben kezdte az előadást: „Tíz évvel ezelőtt mindenki a médiában akart dolgozni, ma pedig azt kérdezik, tíz év múlva ki fogjuk-e tudni fizetni az irodabérletet”.
Az álhírek terjedése, az online média átláthatóságát követelő bizalmi deficit, a facebook monopolhelyzete mind nehezítik a médiaszektor feladatát. Csupán idő kérdése, hogy a natív hirdetéseket is utolérje az álhír-probléma, különösen, hogy az Európai Unión és az Egyesült Államokon kívül rosszul szabályozott területről beszélünk.
A cégek tartalomgyártókat csábítanak el saját, belső médiavállalataik számára. A videós tartalomgyártás is lassabban terjed a szükségesnél. Az is elgondolkodtató kérdés, hogy vajon az oknyomozó újságírás tud-e bármilyen hatást kiváltani a társadalomban.
A továbbiakat itt olvashatja!
Forrás: Médiapiac