2024. április 26 , péntek - Ervin

2025-re már közel 82 milliárd dollárt érhet a kiterjesztett techcsapatok piaca

Fotó: Pexels

Friss jelentések szerint a technológiai ipar már a teljes világpiac 35%-át teszi ki, miközben naponta jelennek meg olyan innovációk, melyek gyökerestől forgatnak fel komplett szegmenseket. Ezzel a tempóval még a jól összerakott IT-csapatokkal gazdálkodó vállalatok is nehezen birkóznak meg, ráadásul 2025-re már mintegy 4 millió fejlesztő hiányozhat a globális munkaerőpiacról.

A digitalizációs kényszerbe került cégek így egyre gyakrabban bízzák IT-projektjeiket külső szakértőkre – különösen, ha azok speciális tudást igényelnek. Mi a különbség a kiszervezés és a kölcsönzött csapatok bevonása között, mit kell megfontolni egy ilyen együttműködés során? Mi a helyzet az IT-biztonsággal és hozhat-e változást ezen a területen a mesterséges intelligencia?

Egyre nagyobb digitalizációs kényszer nyomja a cégek vállát világszerte, a folyamatos hatékonyságnövelés és költségcsökkentés szinte minden szektorban a legfontosabb üzleti stratégiai célok között szerepel. Gőzerővel zajlanak tehát a folyamatautomatizálásra, robotizációra, adatelemző- és AI-megoldások bevezetésére irányuló projektek, azonban egyre nehezebb hozzájutni a szükséges szaktudáshoz, a sokat emlegetett munkaerőhiány pedig továbbra is súlyos az IT-szektor szinte minden szegmensében. „Előbb-utóbb minden vállalatnál felmerül, hogy külső erőforrásokat vonjanak be a fejlesztői munkába, ennek egyik hagyományos formája a teljes projekt vagy az egyes részfeladatok kiszervezése egy külső szolgáltatónak, de egyre gyakoribb, hogy szakembereket vagy komplett csapatokat kölcsönöznek a hiányzó kompetenciák pótlására. Mivel a pandémia óta a távmunka megoldások népszerűsége jelentősen megnőtt, kinyílt a világ ezen a téren” – mondja Gönczy Gábor, a Stylers információ-technológiai cégcsoport ügyvezető-tulajdonosa.

Kölcsönzött techtudás: költséghatékony és még a vállalati kultúrát is fejleszti

Nem véletlen, hogy a megoldandó IT-feladatok sikeres teljesítése érdekében a vállalatok egyre inkább a „team augmentation”, vagyis a kiterjesztett csapatok bevonása mellett döntenek. Míg egy kiszervezett projekt során a megbízott cég szinte hermetikusan elzárva végzi a munkát, kölcsönzött szakértelemmel egy rugalmas, jól skálázható, személyre szabott megoldást kapunk, mely ráadásul ösztönzi és magasabb szintre emeli a vállalaton belüli együttműködést és kommunikációt.