Május 3-án huszonötödik alkalommal lesz látható az Átriumban A félelem megeszi a lelket című előadás Alföldi Róbert rendezésében, Hernádi Judit főszereplésével.
Az előadást októberben mutatta be a Kultúrbrigád és az Átrium az évad első saját bemutatójaként, egyben magyarországi ősbemutatóként. A darab Rainer Werner Fassbinder 1974-ben bemutatott filmjének színpadi változata, amely egy idősödő takarítónő és egy bevándorló szerelmén keresztül az emberi kiszolgáltatottság történetét meséli el szívszorító egyszerűséggel és tisztasággal.
Az idősödő takarítónő szerepében Hernádi Judit látható, a kritikák többsége kiemeli kifinomult, érzékeny játékát: „Hernádi Judit keményen küzd Emmi karakterével, és nem kérdés, hogy győz. Eleinte szinte érthetetlenül halkan beszél ez az éveit tekintve sokat, a valóságban azonban még alig élt asszony. Testben a bárban van, valójában azonban nagyon messze kalandoznak a gondolatai. És bár nincs erre semmilyen utalás, nem lepődnék meg, ha épp öngyilkosságra készült volna, mielőtt belépett a lebujba, ahol megtörténik vele az a bizonyos villámcsapásszerű találkozás. Hernádi óvatosan, szakértelemmel bontogatja a bebábozódott nő karakterét, megrendítő látni, ahogy jelenetről jelenetre oldódik zártsága, és egyre inkább mer beszélni, nevetni, olyan dolgokat tenni, amikről már évtizedek óta nem is álmodott” – elemzi az alakítást Jászay Tamás a Revizoron. A darabban nyújtott alakításáért az Átrium felterjesztésére Hernádi Judit nemrég Psota Irén-díjban is részesült, illetve ugyancsak e szerep kiemelkedő megoldása miatt került a KULT 50 idei válogatásába.
Hernádi Judit maga így fogalmazott: „Nem a szerelmen van a hangsúly, hanem a tiszteleten. Ennek a két embernek szüksége van egymásra, valami olyasmit adnak egymásnak, amit nem kapnak meg másutt. A nő kiáll a fiú mellett, aki gyengébb attól, hogy idegen. A környezete elfordul Emmitől, és mire visszafogadják, addigra ő is eltávolodik Alitól, idegenként kezeli. Vét a barátság vagy a szerelem ellen.” Alföldi Róbert rendező korábban a darabválasztás kapcsán elmondta, hogy „ez a történet leginkább arról szól, hogy mit jelent a szeretet, a szerelem, a valódi összetartozás. Egy német takarítónő és egy bevándorló szerelmén keresztül két ember minden elvárástól független egymásra találásáról szól, a kapcsolatuk megéléséről, és arról, ahogy a szűkebb és tágabb környezetük reagál rá. Az 1974-es Németország társadalmi közege sok mindenben nagyon hasonlít a mostani hazai társadalmi közegre, a bevándorló kérdéssel, a társadalmi különbségekkel. Mindkét közeg ugyanolyan előítéletekkel viseltetik és sztereotípiákban gondolkodik, de míg a gyűlölet gócpontja a németeknél fogcsikorgatva az elfogadás felé mozdult, addig nálunk marad az üvöltő gyűlölet.”
A félelem megeszi a lelket másik főszereplője az Alit játszó Bányai Kelemen Barna, aki szerint a darab „lényegében két ember találkozásáról szól. A marokkói vendégmunkás, Ali és a nála jóval idősebb német takarítónő, Emmi kíváncsiak egymásra. A nő felhívja magához a fiút egy kávéra, semmit nem akar tőle, csak beszélgetni. Mindketten rohadtul magányosak. A nő számára arról árulkodik a fiú szeme, hogy megbízhat benne, ebből bontakozik ki a szerelem kettejük között. A környezetük kikezdi a kapcsolatukat. A találkozás, a helyzet megélése a fontos.”
Az előadás, amelyben a teljes közeget mindössze négy színész, Bercsényi Péter, Mihályfi Balázs, Parti Nóra és Szatory Dávid mutatja meg bravúrosan, húsznál több szerepben, május 3-án látható huszonötödik alkalommal az Átriumban, az évad utolsó előadás pedig május 28-án lesz, jegyek még kaphatók.