2018. augusztus 16 , csütörtök - Ábrahám

5 perccel kevesebbet tévézünk

Fotó: Pexels

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján 2018 második negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 20 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely 5 perccel kevesebb, mint egy évvel korábban.

A tévénézéssel töltött időnk több mint ötödét sorozatokra, 15 százalékát pedig mozifilmekre fordítottuk, és naponta átlagosan félórányi reklámot tekintettünk meg. 2018 második negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 20 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely 5 perccel kevesebb, mint az előző év ugyanezen időszakában. A csökkenést elsősorban az okozta, hogy a 4-17 éves gyerekek tavalyhoz képest 12 perccel kevesebbet, 2 óra 38 percet tévéztek, és az 50 felettiek esetében is 7 perccel mérséklődött a tévénézési idő, bár még így is több mint 6 órát töltöttek tévézéssel egy átlagos napon. Ezzel szemben a 18-49 évesek esetében 3 óra 20 perc volt a napi átlagos tévénézési idő: 2 perccel több, mintegy évvel korábban – írja a Médiapiac.hu.

Az persze más dolog, hogy néha az agyunkra megy!

Mi is készítettünk egy nem reprezentatív közvéleménykutatást, amiből kerek perec kiderült, hogy a 20-40 éves korosztály előnyben részesíti a visszapörgetős változatot, ha már tv-ről beszélünk, illetve jellemzően a neten nézi a reklámmentes tartalmakat. Kérdésünkre adott válaszok között az első helyen szerepelt, hogy kizökkennek a sztoriból, valamint, hogy egyáltalán nem érdekli őket a reklám. Voltak, akik nem ellenkeztek, de úgy gondolták, ha már megszakítják a filmeket, 2 percnél hosszabb blokkok ne legyenek.

Facebook hozzászólások