2024. március 29 , péntek - Gedeon

2,5 százalékkal nőtt a magyar sörgyárak értékesítése

Tavaly a magyar sörgyárak értékesítése 2,5 százalékkal nőtt, az 1700 embert foglalkoztató gyártók eladásait főként a növekvő export húzta.

A Magyar Sörgyártók Szövetsége (MSSZ) által közölt sörpiaci mutatók szerint 2016-ban összesen 6,7 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt., valamint a hazai piachoz import söreivel hozzájáruló Carlsberg Hungary Kft. A javulás kizárólag az exportnak tudható be, amely 40 százalékkal nőtt egy év alatt.

A teljes éves hazai fogyasztás 2016-ban nem változott, 6,1 millió hektoliter volt, csakúgy, mint 2015-ben. Mintegy 100 ezer hektoliterrel, mintegy tíz százalékkal több fogyott a prémium és a szuper prémium kategóriájú sörökből. A középkategóriás termékek forgalma valamivel kisebb volt, mint 2015-ben. Tavaly hosszú idő óta először csökkent az olcsó sörök forgalma, 3,6 százalék volt a visszaesés.

A közlés szerint a magyar sörgyártók növekvő mértékben vették ki a részüket a közteherviselésből. Az iparág adó- és járulékbefizetései meghaladták a 72,5 milliárd forintot. Jövedéki adó címén 42 milliárd forintot fizettek be a gyártók a költségvetésbe, ami 4,5 százalékos növekedés 2015-höz képest. Magyarországon a sör adóterhelése regionális tekintetben is magas, egy egységnyi sör árának 42 százaléka az adó – közli az MSSZ.

 

Forrás: MTI