2019. augusztus 24 , szombat - Bertalan

Kevés magyar cég végez exporttevékenységet

A hazai mikor-, kis-, és középvállalkozások ötöde végez mindössze exporttevékenységet, de a külpiacon debütáló cégek száma is meglehetősen alacsony – derül ki a Gfk felmérésből. A felmérést 0-10 milliárd forint közötti árbevétellel rendelkező, magyar tulajdonú társas vállalkozások körében végezték.

Az export jócskán növeli a bevételeket – átlagosan a bevétel egynegyede származik külpiaci értékesítésből . Miközben a külföldi versenytársak jelenléte a hazai piacon fokozza a versenyt, a magyar cégek nagy része ezt mégsem próbálja határokon túli terjeszkedéssel kompenzálni – írja a Forbes.

Elsősorban azért, mert úgy gondolják, hogy termékeik, szolgáltatásaik nem exportképesek, vagy mert túl kicsinek tartják magukat.

A megkérdezettek mindössze 19%-a lépett eddig a külpiacra, ezeknek a cégeknek a kétharmada már több mint egy évtizede végez exporttevékenységet. A vállalkozások többsége gépeket, szerszámokat, alkatrészeket visznek külföldre. Főleg ipari és mezőgazdasági ágazatban exportálnak termékeket.

Az exportálók többsége a szomszédos országokban értékesít, az Európai Unió határain túl pedig csak a cégek 10 százaléka merészkedik.

A továbbiakat itt olvashatja!

 

Forrás: Forbes

Facebook hozzászólások