Ahhoz, hogy egy cégnek érthető legyen a célkitűzése, három fontos dolgot kell meghatározni: legyen érthető, egyszerűen megfogalmazható, mérhető és időkeretben kifejezhető. Ami pedig ennél is fontosabb, hogy legyen érdekes, figyelemfelkeltő, olyan cél, amihez mások is szívesen csatlakoznak.
Mindez Hónig Péter, a menedzsmentügyek szakértője véleménye, aki elmondta, mik azok az elemek, amelyekkel minden szervezet működése áttekinthetővé válik.
– Ki az ügyfelünk
– Milyen értéket kap tőlünk az ügyfél
– Érték, amiért fizet az ügyfél a cégnek
– Kommunikáció, reklám, marketing
– Ügyfélkör
– Termék, mait árul a cég
– Tevekénységi kör (a termék előállításhoz szükséges)
– erőforrásokra van szükség
– partnerek, melyek segítik a cég működését
– bevételi elemek
Vannak olyan tevékenységek is, amelyekre nincs szükség egy szervezet életében, s vannak, amelyeket erősíteni kell. Ennek a megtervezése és szelektálása lényeges feladat.
A továbbiakat itt olvashatják!