2024. március 15 , péntek - Kristóf

Elindult a Köszönjük Neked! országos kampány

A Magyarországon foglalkoztatottaknak több mint 50%-a végez fizikai munkát és egyre inkább hiányszakmának minősül minden fizikai munka. A Győrben induló, hat állomásos kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a fizikai dolgozók munkájának megbecsülésére.

A 2011 és 2016 első negyedéve között országos összesítésben növekedett a fizikai munkások száma mind a kereskedelmi, mind a szolgáltatási szektorban – a mezőgazdaságban, az iparban, az építőiparban, valamint a gépkezelők, összeszerelők, járművezetők -, illetve szakképzettséget nem igénylők körében is. Ez azonban nem jelenti azt, hogy hazánk minden régiójában kiegyensúlyozott lenne a fizikai munkavállalók iránti kereslet és kínálat – áll a közleményben.

Sajnos egyre égetőbb probléma, hogy egyes kiemelt régiók munkaerőhiánnyal küzdenek. Emellett komoly kihívást és országos problémát jelent a fizikai munkások toborzása, és kölcsönzése, illetve a jó munkaerő megtartása. Egyértelmű, hogy manapság már „nem sikk” fizikai munkát végezni, pedig nélküle szinte leállna a mindennapi élet. A probléma érzékeltetésére először regionális szinten, Miskolcon aktiválták a kampányt 2014 végén, amely során fotósorozatban mutatták be a helyi cégek fizikai munkásait. Ez a program akkor nagyon sokat jelentett a fizikai munkavállalóknak és munkáltatóiknak, így megszületett az ötlet, hogy legyen a kampány országos. Az elmúlt időszak munkaerő piaci tendenciái is ennek igényét támasztották alá: országos szintű kihívással nézünk szembe.

A program szervezőinek célja, hogy átformálják a köztudatban a fizikai munkát végzők megítélését és a Köszönjük Neked! kampány keretében megköszönjék értékes munkájukat.

Az ősszel induló országos kampány során a programhoz csatlakozó cégek maguk javasolják azt a kollégájukat, akit a vállalat arcaként szeretnének bemutatni, és aki nemcsak az elmúlt időszakban, de a jövőben is képviselheti a kollégákat. Győrben már 19 cég csatlakozott a kezdeményezéshez, így 19 munkatárs arcát és inspiráló történetét ismerhetjük meg.

Örülök, hogy részt vehetek ebben a figyelemfelhívó kampányban! Fizikai munkásként sokat jelent, hogy az emberek elgondolkodnak arról, hogy mennyi mindent tesznek nap mint nap a fizikai munkások, hogy kényelmesebbé tegyék mások életét. Fiatal pályakezdőként fontos számomra, hogy tudjak hosszú távon tervezni, és a munkáltatóm támogasson a szakmai fejlődésemben” – mondta Lévai Richárd, forgácsoló, a Köszönjük Neked! kampány egyik nagykövete.

Célunk az, hogy minél több emberhez eljusson az üzenetünk és ne csak számokként, statisztikai adatokként lássák a fizikai munkásokat, hanem személyes történetekként és arcokként. Fotókampányunkkal arra hívjuk fel a figyelmet, hogy minden fizikai munkát végző dolgozó megkönnyíti az életünket a munkájával, egy-egy kicsi mozzanattal, parányi alkatrész legyártásával egy nagy egészhez járul hozzá. Összeszerelnek, megjavítanak, felépítenek, becsomagolnak, átalakítanak, és hosszan sorolhatnám. Két szóval: csodát tesznek” – mondta Vidó Csilla, a HRC Group ügyvezető igazgatója.

A cég több mint egy évtizede foglalkozik fizikai munkatársak toborzásával és kölcsönzésével, amely már évek óta hatalmas kihívás. Szakemberei nap mint nap együtt dolgoznak és beszélgetnek a fizikai munkát végzőkkel és számos alkalommal az derült ki, hogy jól esne nekik több megbecsülés és elismerés.

„Ez egy emberközeli kezdeményezés és fontos lenne, hogy minél több és minél szerteágazóbb iparágakban tevékenykedő munkáltató vállaljon szerepet benne. Egyrészt kiváló alkalom a munkatársak előtt kinyilvánítani, hogy valóban odafigyelünk a dolgozók megbecsülésére, másrészt pedig jó lehetőség arra, hogy a helyi közösség felé jelezzük, milyen értékes munkát végző vállalkozások vannak a városban”– mondta Simon Róbert Balázs, Győr város országgyűlési képviselője.

 

hrglobe.hu