2019. november 19 , kedd - Erzsébet

Az internet világában él a Z generáció, hogyan lesz így szakmunkás?

A Z generáció tagjai a közösségi média bölcsőjében nőttek fel, s a mátrix világa meghatározó szerepet tölt be életükben. A közösségi oldalak, mint a Facebook, átalakították a Z generáció világlátását és hatással vannak arra is, ahogy ezek a fiatalok fogják fogják majd a maguk szájíze szerint formálni a dolgokat.

A Z generáció fiataljai már most megtanulták magukat menedzselni, eladni, piaci értékekké tenni az internetnek és a különféle megosztó vagy közösségi oldalaknak köszönhetően. Így szocializálódtak.

A legnépszerűbb videómegosztó portál tele van olyan sikeres fiatalokkal, akikre több millióan kíváncsiak, miközben elkészítik sminkjüket, dobozokat nyitnak ki, vagy videojátékokkal játszanak – írja a szakszervezetek.hu.

Ezen felül pedig egyre kevésbé vonzóak a fiatalok számára a hagyományos munkahelyek és a robotolás a multiknál. Itt jön közbe az az égető kérdés is, hogy mivel a ezek a fiatalok akreatív, attraktív munkát végeznének, hogyan lesz szakmunkás, villanyszerelő, ács és építőipari dolgozó stb.?

Sokan nem szeretnének egész nap egy irodában ülni és javarészt ugyanazokat a feladatokat ellátni évekig, éppen ezért figyelhető meg a Z és az Y generáció körében az egyre gyakoribbá váló “job hopping”, azaz a munkahely akár féléves rendszerességgel történő váltása.

A Z generáció tagjai várhatóan még inkább keresni fogják a kihívásokat és a kreatív munkákat és sokan már nem fognak megelégedni egy sima irodai állással, az önmegvalósítás és a munkájuk iránti szenvedély lassan azonos szinten áll majd a jó fizetés fontosságával. Ugyanakkor a cégek sem jutalmazzák már úgy a lojalitást, mint tették azt néhány évtizede.

Facebook hozzászólások