A kiadók első nagy hibája az volt, hogy ingyen tettek fel tartalmaikat a netre – nyilatkozta Christoph Schwennicke, a Süddeutsche Zeitungban megjelent cikkében.
A szakember szerint a nagy platformok végre felfogták, hogy itt egy olyan folyamat zajlik, amely aláássa az üzleti modelljüket.
„Tartalmak nélkül nem működik a Google. Senkinek nincsen szüksége egy keresőmotorra, de mindenkinek szüksége van a keresési találatokra, amik nagyrészt a sajtótól jönnek. A Facebook jellemzően abból él, hogy az emberek sajtótartalmakat kínálnak ismerőseiknek. Tehát arra kellene kényszeríteni a digitális monopóliummal rendelkezőket, hogy átalánydíjat fizessenek a sajtótartalmakért” – fejtette ki Schwennicke.
Christoph Schwennicke a Corint Media jogkezelő társaság ügyvezető igazgatója 180 magánműsorszolgáltató és több mint 300 digitális kiadó szerzői és kiegészítő szerzői jogait képviseli.