2024. április 16 , kedd - Csongor

Fesztiválélmény a digitális korban

Fotó: Pexels

Nemcsak az irodában vehetjük hasznát a vállalati informatikai megoldásoknak, a hatékony IT menedzsment a szabadtéri rendezvényeken is komoly szerepet játszik.

A nyár a szabadtéri rendezvények, fesztiválok, koncertek időszaka, ami 2023-ban a pandémiával terhelt évek után itthon újra virágozni látszik. Egy ilyen rendezvényen a fák hűs árnyékában, egy hideg itallal a kézben, és egy jó koncertet hallgatva a legtöbben biztosan nem az informatikára gondolnak. Pedig a szabadtéri rendezvények mögött is rengeteg IT kihívás és munka áll, amin nemcsak a vendégek felhőtlen élménye múlik, hanem sokszor az egész esemény sikeressége áll vagy bukik. Juhász Viktor az idei SopronFest informatikai szolgáltatója, az iSolutions ügyvezetője szerint a hazai fesztiválszervezés mára elért egy nagyon magas szintet, így ezeken a rendezvényeken az informatikai megoldások terén is olyan komoly háttér kiépítésére van szükség, ami megfelel a megnövekedett elvárásoknak.

“Egy fesztivál esetén a jó IT szolgáltató tudja, hogy az informatikát nemcsak össze kell rakni, de működésben is kell tartani. Aki dolgozott már fesztiválon, az tisztában van azzal, hogy a legfontosabb ilyenkor a felkészülés, mert ha a rendezvény közben bármi gond felmerül, azt szinte már esélytelen úgy megoldani, hogy ne legyen valamilyen következménye. Tehát már jóval az indulás előtt beszélni kell minden szervezővel és össze kell egyeztetni a különböző igényeket. Ez nálunk nagyon jól működött, mert a sok közreműködő elmondása alapján tényleg egy részletes és hatékony forgatókönyvet tudtunk összerakni” – számolt be SopronFest-es élményeiről Juhász Viktor a felhőmegoldásokkal foglalkozó iSolutions ügyvezetője.

IT szakember vs. szolgáltató – Az nem ugyanaz? Nem bizony!

A legtöbb hazai fesztivál kicsiben kezdi és évről-évre növi ki magát, sokszor országos- vagy világszintű eseménnyé. Természetesen minél nagyobb egy rendezvény, annál összetettebb problémákat kell megoldaniuk a szervezőknek minden területen, amibe az informatika is beletartozik. Számos fesztivál esetében a múltban még elég volt egy IT szakember, aki összerakta az informatikai rendszert, de ma már a legtöbb rendezvénynek a digitális fejlődés és az egyre bonyolultabb infrastruktúra miatt szolgáltatás szintű informatikai megoldásra van szüksége.

A szakember és a szolgáltató közötti egyik legnagyobb különbség, hogy a szolgáltató több, különböző kvalitású munkatárssal dolgozik együtt, így például a projektmenedzsmentre és a kapcsolattartásra is külön embere van. Emellett a jó IT szolgáltató a több munkatársnak köszönhetően biztosítani tudja a folyamatos rendszerfelügyeletet és a 24 órás készenlétet, ami szintén nagy hozzáadott érték a fesztiválokon, hiszen ilyenkor a legtöbb esetben azonnali megoldásra van szükség.

“Ami a fesztiválszervezés esetében az IT szolgáltató mellett szól, hogy képes átmenni a felhasználó oldalára és gondol olyan banális dolgokra is, amikre egy informatikus nem feltétlenül fordít figyelmet, mert magától értetődőnek tartja. Ilyen lehet például az, hogy gondolunk arra, hogy legyen minden fajta kábel átalakító a különböző notebook-okhoz, és viccesen hangzik, de ilyenkor arra is oda kell figyelni, hogy legyen elég egérpad, vagy elosztó. Mi rengeteg ilyen kiegészítőt vittünk a helyszínre és jól tettük, mert bizony kellett és használták” – fejtette ki Juhász Viktor.