2024. március 28 , csütörtök - Hajnalka

Egyre több magyar vásárol elektromos autót

Fotó: Pexels

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív, több mint 500 autóssal készült hazai kutatásából.

Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a rövid hatótávolságtól és a lassabb töltéstől tartanak főleg az érdeklődők. A magyarokat elsősorban a vételár-támogatással és adókedvezményekkel lehetne átcsábítani az e-mobilitásra.

 

A magyarok döntő többsége (80%) még sosem vezetett tisztán elektromos meghajtású kocsit, ennek ellenére a megkérdezettek több mint fele (53%-a) egy kedvező ajánlat esetén megfontolná, hogy alternatív hajtású járműre váltson.

„A magyaroknak egyre fontosabb a környezet védelme és a károsanyag-kibocsátás csökkentése. Személyre szabott ajánlatokkal növelhető az elektromos és hibrid autók iránti vásárlási kedv. Ehhez azonban a kereskedőknek olyan ügyfélkapcsolat-kezelési rendszert kell üzemeltetniük, ami hatékonyan támogatja az egyedi igények kiszolgálását” – mutatott rá László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.

E-autó mellett leginkább a kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátási értékek miatt döntenének a válaszadók. 9 százalékuk már legközelebb is ilyen autót venne, 14 százalékuk pedig mindenképpen átülne egy elektromos kocsiba a jövőben. A kutatásba bevontak közül még nagyobb azok aránya (47%), akik azt mérlegelik, hogy hibrid négykerekűt vásároljanak.

A potenciális vevők számára a legfőbb aggályok a villanyautóval szemben a magasabb árszint (71%), valamint az akkumulátor esetleges hibáinak és cseréjének költségei (69%). Ezen kívül aggódnak a rövidebb hatótáv (62%), a lassabb töltési idő (40%), és a jármű gyorsan csökkenő értéke (20%) miatt is. A válaszadókat leginkább a vételár-támogatásokkal (64%), az adó- és illetékkedvezményekkel (44%), valamint a töltőállomások számának növelésével lehetne arra ösztönözni, hogy e-mobilitásra váltsanak.

„A hazai vállalatoknak van lehetősége arra, hogy e-mobilitásra ösztönözzék az embereket. Környezetbarát beruházásokhoz ugyanis számos kedvező adózási lehetőség érhető el cégek számára. Sokan nem tudják, hogy ebbe a kategóriába tartozik az is, ha egy munkáltató elektromos közlekedési eszközök használatát biztosítja munkavállalói részére, ezért is érdemes a területet jól ismerő tanácsadókkal egyeztetni” – tette hozzá Vékási Tamás, az EY Adótanácsadás Üzletágának vezetője.