2024. április 16 , kedd - Csongor

A munkavállalók harmada szorong a megélhetési válság miatt

Fotó: Pexels

A vállalatoknak nemcsak a száguldó inflációval és az elszálló rezsiszámlákkal kell megküzdeniük a romló gazdasági környezetben, hanem munkavállalóikra is a korábbiaknál több figyelmet kell fordítaniuk.

Egy nemzetközi kutatás szerint a dolgozók harmada legfőbb munkahelyen kívüli stresszforrásként a megélhetési válságot jelölte meg. Az előttünk álló nehezebb időszakból azok a cégek kerülhetnek ki győztesen, amelyek időtálló üzleti stratégiával, kellően erős szervezeti kultúrával rendelkeznek és képesek megtartani kulcsmunkavállalóikat. Magyarország egyik vezető munkaerő-szolgáltatója, a WHC Csoport éppen ezért stratégiai partnerséget kötött a 3rdGEN vállalati tanácsadó céggel, hogy közös erővel támogassák a hazai cégeket.

A jelenlegi romló és rendkívül változékony gazdasági környezetben felértékelődik a munkahelyi jólét, a munkavállalók elégedettsége. A vállalatok számára elsődleges szemponttá kell válnia annak, hogy biztosítsák az alkalmazottak biztonság- és megbecsültség-érzetét, valamint fenntartsák motivációjukat. Mindebben jelentős szerepe van a vezetőknek, illetve annak, hogyan tudják a cég üzeneteit, értékeit transzparensen közvetíteni a munkatársak felé. Különösen igaz ez a jelenlegi válsághelyzetben, amely súlyos terheket ró az egyre nehezebben boldoguló munkavállalókra.

A legfontosabb válságkezelő stratégia: őszinte és transzparens kommunikáció

A nyílt, egyenes kommunikáció a „normál” mindennapi működés során is fontos, bármilyen munkahelyi környezetben, jelentősége azonban különösen felértékelődik egy, a jelenlegihez hasonló, elhúzódó és komplex válsághelyzetben.

Mindig érdemes nagyon tisztán, transzparensen, őszintén kommunikálni a munkahelyi alkalmazottakkal, közösségekkel és csapatokkal annak érdekében, hogy a munkavállalók megértsék, átlássák a vállalati helyzetek, változások hátterét. A negatív következményekkel járó szituációk esetében mindez kiemelt jelentőségű. Ha a kollégák ismerik a mögöttes okokat, valamint a jövőbe mutató vállalati célokat, akkor magasabb motiváltsági szint tartható fenn” – teszik hozzá a szakértők.