2019. november 13 , szerda - Szilvia

10 nap, 10 kérdés, 10 szakma

Kinek ne fordult volna már meg a fejében egy nehezebb nap után, hogy váltani kellene. Nem mindegy milyen körülmények között dolgozunk, és az is fontos hogy kommunikálunk, mennyire vagyunk hatékonyak és a helyünkön érezzük-e magunkat.  Többek között ezekre a kérdésekre kaptunk választ fiatalabb és idősebb szakemberektől.

I. Fruzsina (26) online asszisztens, pályakezdő

 

1.Home office vagy iroda?

Mindkettőnek megvan az előnye és hátránya. Sokáig dolgoztam otthonról, amit nagyon szerettem, hiszen magamnak osztottam be a munkaidőmet. Már lassan fél éve dolgozok irodában, szeretem a közösséget, jó bejárni a munkahelyemre, viszont ha megoldható lenne, hogy otthonról végezzem, azt választanám.

2.Szóban vagy írásban kommunikálsz inkább?

Az esetek 80%-ban írásban.

3.Kreatív káosz vagy sarkos rendezettség?

Rendezettség. Szeretem, ha mindent átlátok.

4.Másoktól elfogadsz tanácsot?

Mindig meghallgatom a tanácsokat. Ha úgy látom, hogy tényleg jó ötlet-e, amit kapok, akkor természetesen elfogadom.

5.A munkádban adhatsz tanácsot?

Tapasztalatom miatt meghallgatják a véleményem, és van, hogy el is fogadják.

6.Fontos számodra a napi rutin?

Nagyon fontos főleg reggel, mert ha megtörik, akkor úgy érzem, hogy rosszul indul a napom. Hétvégén viszont nem gond, inkább a hétköznapokon jelent sokat a rutin.

7.Hatékonynak tartod magad?

Igen, főleg akkor, ha kicsit le vagyok terhelve.

8.Hogy kezeled a munkád során felmerülő titkokat?

Soha nem adom ki.

9.Szigorúan vett céges meeting a tárgyalóban vagy kávé melletti megbeszélés a konyhában?

Mivel kis cégnél dolgozok, így mindig kávé mellett beszéljük meg a fontosabb dolgokat.

10.Ha nem ez lenne a foglalkozásod, mit csinálnál legszívesebben?

OKJ-s vizsgám után nagyon sokáig szerettem volna egészségügyben dolgozni. Ha előbb jövök rá, hogy az orvosi pálya ilyen közel fog állni a szívemhez, akkor a 15 éves énemnek mondanám, hogy biológiát és kémiát 1000-rel tanuld, mert nagyon meg fogod szeretni az anatómiát.

 

II. Bea (41) marketing manager, sok éve a szakmában

 

1.Home office vagy iroda?

Sokan vagyunk a cégnél, folyamatos kommunikációra van szükség. A home office jelen pillanatban kizárt.

2.Szóban vagy írásban kommunikálsz inkább?

50-50%. A benti kollégákkal inkább szóban természetesen, de az ügyfelekkel írásban. Leginkább azért, hogy nyoma maradjon.

3.Kreatív káosz vagy sarkos rendezettség?

Hol ez, hol az, bár igyekszem az irodai asztalomon rendszerezni, néha elveszünk a káoszban. Aztán, ha vége a projektnek, ismét rend uralkodik. De ez tényleg nem gyakori. Ilyenkor az asszisztensem segítségére van szükségem. Otthon más a helyzet. Ott kizárólag a laptop és pár dosszié van az asztalon.

4.Másoktól elfogadsz tanácsot?

Igazság szerint előfordul, hogy az egyik fülemen be a másikon ki. Ha nekem kell dönteni, nem mérlegelek: gyorsan dolgozom, ezért gyorsan kell döntenem. Persze vannak kivételek.

5.A munkádban adhatsz tanácsot?

A munkakörömhöz tartozik. A magánéletben nem szeretek tanácsot adni. Nem tudhatom, hogy mi is igazán a probléma, így aztán nem szólok bele. Persze családon belül más a helyzet.

6.Fontos számodra a napi rutin?

Nagyon. Minden napom egyformán kezdődik: reggel 6-kor kelek, fél óra jóga, reggeli kávé, és közben elolvasom a leveleimet. Még a hétvégék is hasonlóan katonás rendben indulnak.

 7.Hatékonynak tartod magad?

Én igen.

8.Hogy kezeled a munkád során felmerülő titkokat?

A titok, az titok. Csak az ügyfélre és rám tartozik.

9.Szigorúan vett céges meeting a tárgyalóban vagy kávé melletti megbeszélés a konyhában?

Tárgyalóban. A meetingnek oka van. Nem gondolom, hogy közben kávézgatással kellene az időnket tölteni.

10.Ha nem ez lenne a foglalkozásod, mit csinálnál legszívesebben?

Szeretem a munkám, de gondoltam már rá, hogy felállok. Jó lenne például olyan elfoglaltság, ami nem ennyire helyhez kötött. Sok éve dolgozom ebben a szakmában és érzem, hogy fáradok. Ráadásul nem úgy megyek felfelé a ranglétrán, ahogy azt gondoltam. Igen, időnként szívesen változtatnék, ha csak kis időre is. De ez jelen pillanatban reménytelen.

 

 

Szerző: HRGlobe

Facebook hozzászólások