2024. április 17 , szerda - Rudolf

Újraindult a Bringázz a munkába! kampány

bicaj
Fotó: Pixabay

A Magyar Kerékpárosklub által 2007-ben elindított, alkalmanként országosan több ezer embert megmozgató Bringázz a munkába! kampány négy év szünet után hétfőn újraindult és 2018 június 10-ig tart.

A szervezők célja megmutatni, hogy bringával könnyen, gyorsan és szabadon lehet akár munkába is járni, ezzel a mindennapokban kerékpározók számát szeretnék növelni. A kampányhoz csatlakozók egy 4 millió forint összdíjazású nyereményjátékban vehetnek részt.

Bringázz a Munkába! 2018 kampánystart

Az első 24 órában több mint 2000-en csatlakoztak a Bringázz a Munkába kampányhoz és 4 millió Ft összdíjazású nyereményjátékhoz. Ők már tudják, miért jó bringázni a munkába. Te köztük vagy? A kampánynyitón elmondtuk, mik a bringázás előnyei, most rajtad a sor, hogy kipróbáld! Csatlakozz, hívd meg ismerőseidet is: https://www.facebook.com/events/111044106401199/Tudnivalók, részletek itt: http://bringazzamunkaba.huA Bringázz a munkába kampány a Magyar Kerékpárosklub szervezésében, a védjegyoltalom jogosultja, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hozzájárulásával és támogatásával valósul meg.

Gepostet von Bringázz a Munkába am Montag, 14. Mai 2018

A Madách téren tartott kampánynyitó rendezvényen a Magyar Kerékpárosklub és a kampányt támogató Nemzeti Fejlesztési Minisztérium munkatársai mutatták be a négy év szünet után megújult formában visszatérő Bringázz a munkába! kampányt. Az eseményen a munkába igyekvő járókelők választhattak nekik tetsző bringákat, és kipróbálhatták, milyen lenne biciklivel munkába menni.

Cégeknek is megéri ösztönözni a dolgozók kerékpárra váltását – mondta Kürti. Kutatásokra hivatkozva kiemelte, hogy egészségesebb, kevesebbet hiányzó, jobb hangulatú munkatársakat és vidámabb csapatokat nyerhet egy cég a bringázás erősítésével. „Ha valaki kerékpáron érkezik a munkába, akkor 100 százalékról indul, felfrissülve érkezik a munkahelyére” – mondta a klub elnöke, arra bíztatva minden már kerékpározót, hogy alakítsanak munkahelyi csapatokat, és vonják be ismerőseiket a Bringázz a Munkába! kampányba.

“A kampány zökkenőmentes lebonyolítását a Bike Citizens telefonos applikáció biztosítja, amelynek segítségével a résztvevők egyénileg vagy csapatban dokumentálják a megtett kilométereket és a kerékpározással töltött napok számát.”

A kerékpározás megoldást jelenthet a városok közlekedési gondjaira, melyek Magyar Kerékpárosklub elnöke, Kürti Gábor szerint egyre súlyosabbá válhatnak. „Egy év alatt annyi autó áll forgalomba Budapesten és környékén, amennyivel Hegyeshalomig fel lehetne tölteni az M1-es autópályát” – mondta Kürti Gábor, hozzátéve, hogy két éven belül Budapest forgalma megbénulhat az autóktól. „Azt szeretnénk elérni, hogy minél hamarabb lássa meg mindenki az autók ablakaiból, milyen gyorsan lehet kerékpárral közlekedni, és minden út alkalmassá is váljon erre.”

„A korábbi kampányok során 6-8000 résztvevő bringázott munkába, a szervezők idén 10 000 résztvevőre számítanak. A megtett utazásaikat a mobilappon mérő résztvevők között 4 millió forint értékben sorsolnak ki nyereményeket.”

A Kerékpárosklub és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium együttműködésében a Bringázz a Munkába! kampány szervezése mellett az egész ország biciklizhetőbbé tételében és kerékpárosbarát KRESZ-módosítások területén is pozitív fejleményekről számolt be az elnök, kiemelve, hogy „régóta vártunk erre”.