2024. március 28 , csütörtök - Hajnalka

Online tamagocsin gyakorolhatnak a jövő HR-esei

A munkaadók számára a kollégák megtartása kulcsfontosságú feladat a következő öt évben, miközben egy teljesen új elvárásokkal rendelkező generáció kerül a munkaerőpiacra. A HR szakma valós kihívásait mutatja be a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) saját fejlesztésű játéka, a HR tamagocsi. A gamifikációba ültetett online HR-teszt az emberi erőforrás szakma iránt érdeklődő diákoknak segít a pályaválasztásban.

A gyors munkahelyváltásokra szocializálódott Y- és Z-generációk pályakezdésével a HR-szakembereknek kiemelt figyelmet kell fordítaniuk a munkavállalói élmény biztosítására. A Kronos 2017-es kutatása szerint az elkövetkezendő öt évben a munkaadók elsődleges prioritása a munkavállalók megtartása lesz, ezért egyre inkább stratégiai szerepet kap a HR. A digitalizáció eredményeként egyes HR-funkciók a közeljövőben teljesen automatizálttá válhatnak, miközben a felszabaduló kapacitásokkal a stratégiaalkotásra kerülhet a fókusz.

A HR tamagocsi egy gamifikált, azaz játékosított próba, amely a HR-esek valós dilemmáival szembesíti a játékosokat. Elsődleges célja, hogy az emberi erőforrások szakma iránt érdeklődő, az egyetemekre most felvételiző diákok egyszerű, játékos formában alkothassanak képet arról, hogy milyen kihívásokkal szembesül egy HR-szakember.

„Az Y- és Z-generációk a 2008-as gazdasági válság és a technológiai fejlődés hatására gyorsabban váltanak állást, mint a korábbi korosztályok. A tehetséges munkaerő megtartása érdekében a legfontosabb feladat az úgynevezett minőségi munkavállalói élményút megfelelő megtervezése, valamint a sikeres munkáltatói márkaépítés. A HR tamagocsiban ezt a folyamatot ismerhetik meg játékos formában a diákok.” – mondta Dr. Király Zsolt, a METU egyetemi docense, az emberi erőforrások szak vezetője. „A gamifikáció nem szimplán egy játék vagy eszköz, hanem 75 százalékban pszichológia és 25 százalékban technológia. A játékosításnak köszönhetően a résztvevők nyitottabbá válnak, így nem vágják el a lehetőségét annak, hogy megismerjék az adott kérdéskört.” – tette hozzá a szakértő.

A gamifikáció nemcsak a munkaerőpiacon, hanem a pályaválasztás területén is számos újítást hozhat, hiszen segítségével a diákok felmérhetik, hogy az adott szakmához szükséges készségek és kompetenciák mennyire állnak közel az elképzeléseikhez, így pedig kisebb az esélye, hogy olyan szakra kezdenek el járni, amit végül nem fejeznek be.