A Balatoni Elsősegély Szolgálat önkéntesei a közelmúltban zárult szezonban naponta átlagosan hatvan esetben segítettek a bajba jutott strandolókon.
Munkájukat immár harmadik éve a Telenor is támogatja, a vállalat idén 25 darab 4G+-os – a jelenlegi leggyorsabb adatátvitelt lehetővé tevő – okostelefonnal és korlátlan Hipernet-eléréssel könnyítette meg a kapcsolattartást az önkéntesek között.
A Balatoni Elsősegélynyújtó Szolgálat önkénteseinek munkája már rég nem merül ki a kagyló okozta sebek ellátásában, vagy az újraélesztésben, bár kétségtelenül továbbra is ezek a legfontosabb feladataik a strandokon. Az önkéntesek koordinációja és az adminisztráció is sok időt és figyelmet követel tőlük. A digitális esetnaplóban gyűjtött adatok gyors elemzéséből már a szezon alatt fény derülhet olyan veszélyforrásokra az egyes strandokon, amire kiemelt figyelmet kell fordítania a szolgálatnak az idényben.
(Fotók: Csordás Ádám/Magyar Vöröskereszt)